söndag, november 05, 2006

Om Läkarbesöket den 2 november....+ lite uppdatering



Så, då var läkarbesöket avklarat...och jag är helt förstörd.

Läkaren betedde sig så otroligt illa, så det är inte klokt.
Väninnan som var med undrade om man som läkare får säga som han gjorde.

Han sa till mig att "Fler som är som DU har dött under operationen". (Han syftade på att jag hade haft en stroke)
Och att han trodde att jag inte skulle överleva en operation. (han sa det rakt ut och använde ordet dö jag vet inte hur många gånger)

Han sa att jag hade fått min diabetes för att jag röker, och att det inte spelade nån roll om jag opererade mig...jag skulle ändå aldrig bli frisk för alla mina kärl (i hela kroppen) var så förstörda.
Det kändes som han tyckte att jag skulle lägga mig ner direkt och bara dö.

Han säger att om jag skulle opereras så får jag inte äta de blodförtunnande jag har nu under resten av mitt liv...men när han har sagt den meningen i typ 4 olika varianter så surnar väninnan till och frågar honom att "Finns det ingen annan blodförtunnande hon skulle kunna äta?!"
Jo det fanns det (han kunde inte ha sagt det innan då?) men skulle jag ta den så skulle jag bli tvungen att gå till doktorn för att ta prover minst 1 gång i veckan och om jag så skulle skära mig lite i fingret så skulle jag behöva in på sjukhuset direkt.

Efter en stund så knäcker han mig och jag börjar stortjuta och är till och med på väg att få ett EP-anfall (börjar stamma och rycka en del) men lyckas lugna ner mig själv.
Doktorn satt då bara och tittade på mig, gjorde inte ett enda försök att lugna ner mig eller trösta.

Då kom väninnan och tröstade och gav doktorn en sur blick.

Sen ska doktorn gå ut från rummet och få kommer idioten fram och tar i hand och så BER HAN OM URSÄKT för att han hade en sur ton mot mig! (Så jäkla dags då??!!!)

Sen går han bara ut och lämnar mig med väninnan där, i upplösningstillstånd.
(Han såg riktigt nöjd ut när han lämnade rummet dessutom)

****************************************************************************************************************************
När vi kommer hem är jag så ledsen så sambon och jag traskar ner till vårdcentralen och pratar med diabetessköterskan och sen med vanliga sköterskan med .
Diabetessköterskan tycker att doktorn har uttryckt sig väldigt dumt och att det mesta han sagt inte alls stämmer.
Sköterskan ser ju hon med att jag mådde väldigt dåligt, så nu ska jag in till min husläkare kl 11.30 (den enda tiden han kommer ha på 1½ vecka nu).

Diabetessköterskan tyckte jag skulle be min doktor om en remiss till ett annat sjukhus.
Så vi får se vad som händer nu.

Funderar allvarligt på att anmäla läkaren i Skövde för hur plumpt han betedde och uttryckte sig.


Kramar från en mycket ledsen Linda

*********************************************************

3 November

Har varit inne hos husläkaren som tyckte att den där läkaren skulle ju bara anmälas, för man säger inte som han gjorde till mig.

Min doktor frågade mig om läkaren på sjukhuset hade menat att jag kunde boka plats direkt på kyrkogården...och jag svarade att så kändes det.

Så nu får jag en remiss till ett annat sjukhus, för även om den förste läkaren skulle ge mig pengar för att operera mig så skulle jag inte gå med på det.

Den idioten får aldrig röra vid mig!!!

*************************************************************************

Lördag och söndag har varit lugna...letar efter an stor burk med alvedon som vi har lagt nån helt annanstans än där den skulle vara.
Så då vet ni vad vi har för oss.

Kramar till er alla!

**^** Linda **^**

Inga kommentarer: