söndag, oktober 22, 2006

Fredagen den 13 september 2006


Jaha, så var det fredagen den 13 då...och man får väl säga att, trots min vidskeplighet så har den gått rätt så bra.
Dagen började med lite sittande vid datorn, efter 3 timmar kom jag på att jag var röksugen. *suget minskar alldeles uppenbart*
När jag kommer ut (har en vän i telefonen med då) så reagerar jag på att en hund som bor i nästa hus står utanför oss och bara tittar på mig.
Ropar på Ernie som efter en del muttrande kommer och frågar vad jag vill.
När han har fattat att hunden är på väg ut på gatan lös får han snabbt på sig mina uuuuuuunderbara tofflor med massa glittriga pärlor på och springer efter hunden för att försöka förhindra att den ska bli överkörd.
Jag avslutar samtalet, slänger ifrån mig telefonen och hämtar lite hundgodis som vi har till Plumpan samt hennes koppel och så lyckas vi lura hanhunden (vet ju inte vad han heter) lagom nära så vi kan koppla fast honom i Plumpans koppel.
Så där slapp den voffsingen drabbas av Fredagen den 13 iallafall.
Sen kommer vi in...och det första jag gör är att kliva på en stor kontakt. DET gjorde ont vill jag lova.
Efter en stund ska Plumpan busa med mig och lyckas dra till rakt över mitt ögonbryn med sin klo. Ååååååh, så fin jag blev. *mutter*
Men annars har dagen varit bra, vi har lyckats undvika några större katastrofer.
Kram Linda

Inga kommentarer: