lördag, mars 31, 2007

Lördag den 31 mars....jobbiga grannar =(

Idag är grannarna "törstiga" igen, de har suttit på baksidan halva dagen och druckit.
Vid 16.30 satt jag i telefon och då började det banka som bara den på våran balkongdörr. (Vi öppnade inte, låtsades som vi inte var där då.)
De ville nog att Ernie skulle komma till dem och dricka...det ville de igår med berättade Ernie igår kväll.

Men inte är jag välkommen....inte det minsta. =(

För en stund sen så var vi på baksidan och rökte och då fick grannens tjej syn på oss.
"Hej Ernie" kom det då från henne.
Det går tydligen inte ens att säga hej till mig.

Men det är klart, jag är ju så himla elak när jag inte vill att Ernie ska dricka med dem varje helg (och varje dag under sommaren när grannen har semester.)

Ernie vill ju inte heller dricka och det har han sagt till dem nu, men inte ger de upp för det.

Stackars Plumpan behöver ut nu med, men vi kan inte ta ut henne...eftersom grannens tjejs 2 hundar springer lösa och cirklar runt huset hela tiden.
Den ena av dem går ju an, eftersom den är en hane...men tiken går absolut inte.
Så vad gör man????

På måndag ska jag iaf ringa till hyresvärden och förklara läget och be att vi får tillgång till lägenheten på stört.
De måste ju hjälpa oss på nåt sätt...för så här ska vi inte behöva ha det.

Jag går här inne och mår illa och har en hård klump i magen hela tiden.
Det känns verkligen inget vidare.
Och nästa helg, dvs påskafton, lär det bli ännu värre...för då har de planerat att ha riktig fest av vad vi har hört.

Hur hade ni som läser reagerat om ni var utsatta för samma sak?

Nåt positivt är ju att Ernie numer tackar nej när de vill att han ska dricka med dem.
Det ska Ernie har extrapoäng för. =)
Jag vet ju att en eller annan öl då och då är nåt han verkligen gillar.

Sen får ni tänka på Ernie på tisdag, då han äntligen ska få operera sin hand som har varit bortdomnad sen i augusti.

Kram på er andra och ha en trevlig lördag.
/Linda

Inga kommentarer: